Yritys
Kuka:
Pro-Tot Oy palvelee koneistuksissa, hitsauksissa, kunnossapidossa ja näiden palveluiden eri osa-alueilla. Ensimmäiset vuodet menivät yksinyrittämisessä. Jalkaa oven väliin saatuamme markkinoille kysyntä alkoi kasvamaan rajusti itsestään pelkkien oikein asetettujen arvojen vuoksi. Nyt yli 30hlö ollessa palkkalistoilla, pystytäänkin jo toteuttamaan aivan eri projekteja, kuin yrityksen alkutaipaleella.
Olemme keskittyneet useampaan teollisen palvelun tarjontaan, lue lisää kohdasta palvelut. Jokaisella palvelumme osa-alueella työskentelee omien alojensa huiput osaajat, joiden intohimona on ongelmien ratkaisu ja asiakaslähtökohtainen palvelu. Yritystä vie eteenpäin palo haastaa oma ja yhteisön osaaminen sekä eri osa-alueiden yhdistäminen kokonaiseksi palveluksi.
Olemme toteuttaneet nykyisellä yrittäjäsukupolvella yli 11 vuoden ajan suurempia ja suurempia projekteja, unohtamatta kuitenkaan sitä mistä olemme tulleet ja mistä on lähdetty liikkeelle. Palvelemme ja toteutamme samalla intohimolla kuin ennenkin myös pienemmät työt.
Tietotaito/osaaminen/palvelu jaettuna yrittäjä sukupolvelta toiselle yli 40vuoden kokemuksella.
Miksi:
Pro-Tot Oy on perustettu omasta intohimosta tehdä ja toteuttaa jotain omaa, omalla luonnolliselta tuntuvalla tavalla. Onnistumisen tunne työstä ja asiakkaiden hiljaiset kiitokset sekä arvostus ovat saaneet jatkumon tuolle intohimolle. Kysynnän kasvaessa olemme
lisänneet palveluita vastaamaan paremmin teollisuuden tarpeita. Tänäkin päivänä palaa sama halu ja intohimo tehdä asioita sekä palvelua teollisuudelle paremmin kuin itsekin ennen ja muut ovat palvelleet. Tarkoituksena arjessamme on haastaa itseämme ja asiakasta viemään asioita pidemmälle.
Missä ja milloin:
Palveluitamme tuotetaan, toimitetaan ja asennetaan ympäri Suomen. Päätoimipisteemme sijaitsee Pieksämäellä, sivutoimipisteet Mikkelissä ja Kuopiossa. Palvelumme onnistuvat tarvittaessa myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Arvoja:
- Asiakkaan positiivinen yllättäminen.
- Korkea laadun pitäminen takeena jatkumosta.
- Hyvä yhteisöllisyys.
- Palveluherkkyys
- Avoimuus.
- Asiakaslähtökohtaisuus.
”Mitä tehdä laitteilla ja osaamisella, jos asenne, arvot sekä tahtotilat on vääriä?”
Pro-Tot tarkoittaa käytännössä tahtotilaa tehdä ja toteuttaa. Kyseessä on itse luomamme synonyymi kuvaamaan näkemystä palvelusta ja asenteesta. Tätä synonyymiä ei voi ymmärtää ennen kuin sen kokee, sitä ei voi sisäistää tai oppia kertomalla, kuuntelemalla tai lukemalla kirjasta, se täytyy opetella ja kokea arjessa niin työntekijän kuin asiakkaankin.
Yllä olevat arvot ovat luoneet jatkuvan kehityksen sisäisessä toiminnassamme, kuin myös taloudessa ja hyvinvoinnissa. Asiakkaamme ovat 98% vakioasiakkaita, joille tehdään jatkuvasti erikokoisia kappalevalmistuksia ja projekteja, huoltoja sekä linjastomuutoksia. Tämä jatkuva tilauskanta vakioasiakkailtamme elintarvike-, kemian-, panimo- sekä raskaan teollisuuden aloilta kertoo oikein asetetuista arvoista.
Asiakkaalle lisäarvoa tuottavat asiat:
”Tee hankinta helpommaksi. Jokaiseen hankintaan liittyy lisäkustannuksia. Valinta, perehtyminen, ostaminen, käyttöönotto ja opettelu. Monella on varaa uusiin laitteisiin, muttei aikaa niiden käyttöönottoon ja opetteluun. Mieti voisitko tehdä hankinnan helpommaksi ja edullisemmaksi?”
- Palveluidemme monipuolisuus tuotantolaitoksille tuo lisäarvoa. Asiakkaamme saavat meiltä useampaa tarvitsemaansa palvelua. Vakioasiakkaiden etenkin on helppo tilata työsuorituksia ja projekteja tai antaa selvitettäväksi ja toteutettavaksi jokin suurempi kokonaisuus, kun meillä on jo valmiina heidän tehtaansa tuntemus laitteistosta, prosessista ja tuotannosta. Säästetään asiakkaan omaa kapasiteettia keskittymään heidän omaan ydinbisnekseensä.
- Palveluidemme laajuus ja monipuolisuus ovat tuoneet kattavan näkemyksen meille eri osa-alueista, joita teollisuudessa esiintyy.Tällöin osataan katsoa asioita eri perspektiiveistä ja tuoda tätä kokemusta asiakkaan tietoon, pitäen kuitenkin kiinni vaitiolovelvollisuuksistamme.
- Suuremmissa ja monimuotoisemmissa projekteissa kykenemme huolehtimaan projektien eri osa-alueiden ja rajapintojen yhteensopivuudesta. Huolehditaan ympärillä tapahtuva ja reagoidaan niihin.
- Alihankinnassa ja projektitöissä esim. kappale- ja laitevalmistuksessa pystymme peilaamaan valmistettavan kokonaisuuden toimivuutta teollisuuden kokemuksen, ratkaisujen ja näkemyksemme varjossa. Näin ollen pystymme olemaan osana kehittämässä asiakkaan omaa tuotetta kustannustehokkaammaksi esim. valmistusmenetelmällä tai uudenlaisella ratkaisulla.
”Tee huolettomammaksi. Asiakkaat haluavat toimivan tuotteen. Entäpä kun ongelmia esiintyy? Vaaditko edelleen, että asiakkaasi ottaa lämpöpaperikuitista kopion ja arkistoi sen niin, että löytää sen vian sattuessa?”
- Oma konepajatuotanto sekä laaja materiaalivarasto takaavat nopean kappalevalmistuksen asennus-, huolto- ja projektitöihin yli 20 ammattilaisen voimin.
- Odottamattomissa laiterikoissa palvelumme saatavilla 24/7.
- Ketterä sisäinen koneistomme on notkea ja edullinen myös pienissä projekteissa ja töissä. Päätöksen- ja ratkaisun tekokyky ja lupa niiden toteutukseen myös "ruohonjuuritasolla" perusteluin tapauskohtaisesti. Tämä nopeuttaa loppuasiakkaan palvelua ja saadaan asioita tapahtumaan, varsinkin akuuteissa tilanteissa.
- Varaosahankinta on meillä helppoa. Olemme luoneet laajalti kontakteja asiakkaiden laitteiden toimittajiin ja laitteiden varaosahankinoihin liittyen. Pidämme yllä myös asiakkaidemme varaosarekisteriä ja piirrämme varaosakuvia talteen akuuteista valmistettavista komponenteista. Tällöin jatkossa varaosahankinta on helppoa. Myös valmistamissamme laitteissa kokonaisuudet sekä komponentit tallennetaan sähköiseen muotoon ja ovat saatavilla nopeasti käyttäjälle.
- Asiakkaasta huolehtiminen, ympäristön havainnointi ja niistä raportointi eteenpäin. Asiakas ei aina itse ehdi huomaamaan ympärillänsä tapahtuvia asioita teollisuudessa. Asiakkaan tehtävä on keskittyä omaan ydinbisnekseensä. Me olemme ottaneet tehtäväksemme asiakkaan tiedottamisen mahdollisista havainnoistamme ympärillämme, liittyi se sitten omaan tekemiseemme tai sen ympärillä tapahtuvaan. Tämä lisää huolettomuutta asiakkaan arkeen.
Lyhyesti:
- Nopeus saada asioita tapahtumaan.
- Kokemuksen luoma tietotaito ja osaaminen.
- Asiakkaan ymmärrys ja kuunteleminen.
- Tapahtumien, toteutuksen, etenemän, tilanteen tiedottaminen.
- Huolehtiminen, myös ympärillä oleviin seikkoihin.
- Monipuolisuus.
- Materiaalituntemus.
Toimipisteet Mikkeli-Kuopio-Pieksämäki, takaa alueellisen nopean palvelun.